Goede en terechte vraag, en om er direct maar een cliché achteraan te gooien: dat hangt er vanaf. Zoals gezegd zijn er geen kosten voor de software zelf, en dus zijn er alleen kosten voor de ondersteuning die wij bieden bij het in gebruik nemen van OpenStad. We hebben onze dienstverlening daarom opgedeeld in drie onderdelen:
- Eenmalige implementatie van OpenStad
- Ondersteuning op projectniveau met flexibele urenbundels
- Hosting & onderhoud (SLA)
Na zes jaar en meer dan vijftig implementaties verder hebben we geleerd dat de gewenste ondersteuning per organisatie verschillend is. Bij de ene organisatie zetten wij alleen de basis klaar en wordt alles intern opgepakt, maar net zo vaak voeren wij alle content in en bieden we uitgebreide proces- en projectbegeleiding. We hebben daarom drie modellen uitgewerkt: small, medium en large. Uiteindelijk zijn wij zo flexibel als nodig, we denken graag mee in welke vorm we het beste kunnen ondersteunen. De uren in deze bundels zijn flexibel inzetbaar en verlopen nooit.