Veel gegeven
antwoorden
Antwoorden
over Draad
De vrijdagmiddagborrels van Draad zijn legendarisch, we raden ten zeerste aan om vooral langs te komen op vrijdagmiddag.
Tja, wij van WC-eend vinden van wel. En doorgaans krijgen we positieve reacties vanuit de ruim 400 organisaties waar we mee samenwerken. Hoog tijd om het eens uit te proberen!
Nope. We doen niet aan apps. Onder andere omdat we niet in apps geloven – tenminste niet in apps die geen hele specifieke functies gebruiken die je niet kunt maken met een website. Want hoeveel apps gebruik je zelf regelmatig? Een goede responsive website voldoet in de meeste gevallen.
Nope. Onder het motto schoenmaker blijf bij je leest doen wij geen Search Engine Advertising of enige andere vorm van online marketing. Daarvoor hebben we uiteraard wel gespecialiseerde partners waar we je graag mee in contact brengen.
Vroeger wel, tegenwoordig niet meer. We hebben ons echt toegelegd op het ontwerpen en ontwikkelen van websites. Voor grafische werkzaamheden als het ontwerpen van een logo, visitekaartje, huisstijl of drukwerk werken we samen met gespecialiseerde partners die er nog veel beter in zijn dan wij.
Antwoorden
over websites
Ja. Wij verzorgen betrouwbare, snelle en veilige hosting van de websites die we bouwen. Als wij de hosting van uw website regelen kunnen we optimale uptime garanderen, en kunnen we snel ingrijpen in het geval er iets aan de hand is. We maken gebruik van een managed server, technische ondersteuning wordt geboden door hostingpartner iXL Hosting uit Ede.
We werken met verschillende hostingpakketten, maar doorgaans bedragen de hostingkosten € 20,- per maand.
Iedere website die we maken, leveren we op volgens de laatste SEO standaarden. We voorzien iedere website van:
- Yoast SEO plugin – hiermee kun je eenvoudig je pagina’s en bericht optimaliseren voor Google
- Redirects – bij livegang zorgen we voor doorverwijzingen van oude URL’s naar de nieuwe pagina’s
- Google Analytics – statistieken bekijk je via Google Analytics
- Google Webmaster Tools – handig dashboard om zoekresultaatgegevens bij te houden
- Optimalisatie PageSpeed – snelle websites worden beter geïndexeerd. Dus optimaliseren we aan de hand van de Google PageSpeed Tool
- Sitemap – maken we aan en dienen we in bij Google voor een snellere indexering van de nieuwe website
- SEO-vriendelijke URL’s – een goede linkstructuur draagt bij aan betere vindbaarheid via Google
Specifieke en terugkerende diensten op het gebied van SEO zoals linkbuilding, schrijven van teksten en keyword onderzoek doen we niet zelf. Daarvoor werken we samen met gespecialiseerde partners, waar we je uiteraard graag mee in contact brengen.
Het mooie van WordPress is dat het continu wordt doorontwikkeld door de community. Dat geldt voor de echte core van WordPress zelf, maar ook voor onze DraadCore en de plugins die we gebruiken. Een aantal redenen waarom updates belangrijk zijn:
- De kans op bugs en hacks wordt een flink stuk kleiner (helaas niet uitgesloten)
- De performance van de website blijft optimaal. Zo is snelheid belangrijk voor je vindbaarheid
- Er worden regelmatig nieuwe features toegevoegd aan WordPress en de DraadCore, die het gebruik en succes van jouw website flink kunnen vereenvoudigen of verbeteren.
Per zes maanden nemen wij contact op met klanten om de updates door te nemen. We adviseren in de updates er gedaan moeten worden, welke updates we aanraden maar niet broodnodig zijn en leggen altijd een paar nice-to-haves voor die je website verder verrijken. We maken een mooi prijsje voor het pakket, dit zal vrijwel nooit meer zijn dan € 500,-.
Antwoorden
over OpenStad
Wij verzorgen de hosting van OpenStad voor je. Dat doen we samen met onze Nederlandse hostingpartner True, waar we Managed Kubernetes afnemen. Het datacenter staat in Amsterdam en alle data die op OpenStad verzameld wordt blijft in Nederland. True beschikt over ISO9001 en 27001 certificeringen.
OpenStad draait dus op Kubernetes. Daar hebben we voor gekozen, zodat OpenStad aansluit bij de randvoorwaarden van Haven.
Goede en terechte vraag, en om er direct maar een cliché achteraan te gooien: dat hangt er vanaf. Zoals gezegd zijn er geen kosten voor de software zelf, en dus zijn er alleen kosten voor de ondersteuning die wij bieden bij het in gebruik nemen van OpenStad. We hebben onze dienstverlening daarom opgedeeld in drie onderdelen:
- Eenmalige implementatie van OpenStad
- Ondersteuning op projectniveau met flexibele urenbundels
- Hosting & onderhoud (SLA)
Na zes jaar en meer dan vijftig implementaties verder hebben we geleerd dat de gewenste ondersteuning per organisatie verschillend is. Bij de ene organisatie zetten wij alleen de basis klaar en wordt alles intern opgepakt, maar net zo vaak voeren wij alle content in en bieden we uitgebreide proces- en projectbegeleiding. We hebben daarom drie modellen uitgewerkt: small, medium en large. Uiteindelijk zijn wij zo flexibel als nodig, we denken graag mee in welke vorm we het beste kunnen ondersteunen. De uren in deze bundels zijn flexibel inzetbaar en verlopen nooit.
OpenStad voldoet aan de richtlijnen van toegankelijkheid conform de WCAG 2.2. Het platform is getoetst door een onafhankelijke auditor, de rapporten zijn op verzoek in te zien. Daarnaast laten we regelmatig hertests uitvoeren en worden nieuwe features uiteraard ook getoetst. Omdat OpenStad op platformniveau is getoetst (systeemaudit), volstaat een contenttoetsing om volledig te voldoen aan de WCAG 2.2. We vertellen je hier graag meer over!
Het OpenStadplatform is zó ontwikkeld dat maatwerk per project het uitgangspunt is. Vanuit gemeenten komen vaak diverse vragen voor toepassingen die nog niet beschikbaar zijn in de standaard toolset van OpenStad. De nieuwe features die op verzoek worden ontwikkeld, komen uiteraard weer terug in de centrale branch op Github zodat ook andere gemeenten hiervan kunnen profiteren.
Antwoorden
over configurators
Het ontwikkelen van een nieuwe configurator bestaat uit verschillende stappen. Zodra je met ons in zee gaat weet je precies waar je aan begint, welke stappen er gezet worden en welke resultaten dat oplevert.
Stap 1 – Persoonlijk contact & vrijblijvend visueel concept
We beginnen met een goed gesprek waarin we stevig doorvragen over je wensen, maar vooral ook de achterliggende logica. Negen van de tien keer komen we dan op een beter idee dan je vooraf had. Op basis van dit gesprek gaan we aan de slag met een opzetje van het ontwerp dat wij voor ogen hebben. Dat doen we omdat we op die manier écht ouf of the box kunnen denken, je hebt ons nog niet ingehuurd namelijk en dus kunnen we nog lekker rebels zijn. En trouwens, je wilt toch ook iets zien voor je de offerte tekent.
Stap 2 – De offerte
Als de opzet aanslaat en de scope helder is gaan we aan de slag met de offerte. In de offerte werken we precies uit wat we doen en wat we niet doen. Uiteraard vergezeld van een kostenoverzicht. Onze offertes zijn altijd op basis van een fixed price gebaseerd op de fuctionaliteiten en onderdelen die zijn benoemd in de offerte. Je krijgt dus niet achteraf een factuur om je oren die je niet had zien aankomen. In de offerte leggen we ook de planning van het project vast, zodat je weet wanneer je wat kunt verwachten. Bij akkoord van deze offerte vragen wij altijd om een aanbetaling van 40% van het offertebedrag.
Stap 3 – Ontwerpen
Op basis van het gesprek dat we hebben gehad en het opzetje dat we hebben gemaakt gaan we aan de slag met het ontwerpen van de configurator of keuzewijzer. In een handige online productpresentatie laten we het resultaat zien, waarbij we zorgen voor een klikbaar prototype zodat we ook al gericht usertests kunnen uitvragen. Dit is ook het moment waarop we samen de content gaan verzamelen die in de tool komt.
Stap 4 – Ontwikkelen
Zodra vaststaat hoe het geheel eruit zal gaan zien is het tijd om plaatjes te transformeren naar werkende configurator. Dit is vooral een technisch proces, waarbij we de website bouwen volgens de laatste richtlijnen. Het eindproduct wordt in een preview gezet, zodat je precies weet hoe het eruit ziet voordat de configurator live gaat.
Stap 5 – Implementatie
Het is nu tijd om alle content te plaatsen en de laatste puntjes af te ronden. Daarna is het tijd om de configurator aan het grote publiek te laten zien. We zorgen dat alle koppelingen soepel lopen en testen uiteraard zorgvuldig voor we live gaan. Laat die deals maar binnenkomen!
Goede en terechte vraag, en om er direct maar een cliché achteraan te gooien: dat hangt er vanaf. En omdat het vrijwel altijd maatwerk is zit je niet voor een dubbeltje op de eerste rij. Afhankelijk van de exacte functionaliteiten en de manier waarop we het gaan aanpakken, zal het ergens tussen de € 7.500,- en € 15.000,- uitkomen. Soms is het wat meer, soms wat minder.
En dat vinden we zelf ook best veel geld. Daarom gaan we er ook echt voor, zodat je dit bedrag ook zo snel mogelijk terug gaat verdienen. We zeggen wel eens dat we niet duur zijn, maar wel kostbaar. Uiteraard ontvang je voorafgaand een uitgebreide offerte waarin precies uitgelegd wordt wat we doen en welke kosten daaraan verbonden zijn. Daarnaast werken wij vrijwel altijd een visueel prototype uit, zodat je ook weet wat je krijgt en waar je ja tegen gaat zeggen.
We werken vrijwel altijd op basis van fixed price, een vaste prijs voor het project om verrassingen achteraf te voorkomen.
Zeker! Bijvoorbeeld bij De Zonwering Fabriek en Hottubselect hebben we de configurator gekoppeld met WooCommerce. Dat betekent dat iedere configuratie die is gedaan toegevoegd kan worden aan het winkelmandje en direct afgerekend kan worden.
Zeker weten! Het hangt er natuurlijk vanaf welk CRM of ERP je gebruikt, maar dit zal vrijwel altijd lukken. Tot nu toe hebben we succesvol gekoppeld met Microsoft Dynamics, Salesforce, HubSpot, Pipedrive, Exact Online en een aantal branche specifieke programma’s.